نوار قلب و اکو قلب در منزل

نوار قلب و اکو قلب در منزل
تست نوار قلب

استرس، نگرانی، عادت های نادرست غذایی، کم تحرکی و افزایش وزن، کهولت و افزایش سن و… همگی باعث شده تا امروزه ابتلا به بیماری ‌های قلبی بیش از گذشته شود. اگر شرایط قلبی خاصی مانند ضربان قلب نامنظم یا فیبریلاسیون دهلیزی دارید، ممکن است نیاز داشته باشید تا به طور مرتب ریتم و ضربان قلب خود را چک و کنترل کنید. به عنوان مثال زنان باردار، ورزشکاران و افرادی که شرایط پزشکی دارند ممکن است به چکاپ قلبی منظم نیاز داشته باشند. نوار قلب و اکو قلب در منزل؛ مهمترین تست های جهت کنترل سلامت قلب هستند.

تست نوار قلب می توانید با مراجعه به مطب دکتر یا مراکز درمانی انجام گیرد. اما اگر شرایط جسمی شما به گونه ای است که ترجیح می دهید نوار قلب و اکو قلب در منزل انجام شود، می توانید با مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید تا علاوه بر ویزیت پزشک در منزل، متخصصان با استفاده از دستگاه های مخصوص سنجش سلامت قلب، در منزل حاضر شده و بررسی های لازم برای سلامت قلب را انجام دهند.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

نوار قلب در منزل

نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) نوعی آزمایش سلامت قلب است که توسط پزشکان در بیمارستان یا کلینیک جهت بررسی فعالیت الکتریکی قلب با استفاده از دستگاه انجام می شود. در واقع نوار قلب، یک نقشه الکتریکی از قلب است. دستگاه های نوار قلب دارای حسگرهایی هستند که به پوست بدن فرد متصل می شوند. اتصال آن ها به پوست بدن باعث می شود تا سیگنال های الکتریکی که قلب تولید می کند، بر روی کاغذ ثبت شوند. مانیتورهای ECG نوعی از این دستگاه ها هستند که دارای حسگرهای داخلی بوده و فعالیت قلب را ثبت می کنند. افراد می توانند انگشتان خود را در برابر این حسگرها نگه داشته یا آنها را روی مچ دست یا بدن خود ببندند. برخی از این دستگاه ها همچنین دارای صفحه نمایش داخلی هستند که به کاربران اجازه می دهد ریتم قلب خود را مشاهده کنند. گرفتن نوار قلب در منزل برای افرادی که مرتب احساس درد در ناحیه قفسه سینه دارند یا به سختی نفس می کشند و به دلیل ترافیک و آلودگی هوا نمی توانند به طور مرتب در مسیر بیمارستان یا کلینیک تردد کنند، یک ضرورت محسوب می شود.

نوار قلب در منزل
انجام نوار قلب در منزل

اکو قلب در منزل

اکو قلب ( اکوکاردیوگرام ) یک آزمایش اولتراسوند است که ساختار و عملکرد قلب را بررسی می کند. با استفاده از اکو قلب می توان طیف وسیعی از بیماری های قلبی مانند کاردیومیوپاتی (بیماری ماهیچه های قلب)، بیماری دریچه قلب، آنوریسم‌ آئورت، لخته شدن خون، تومور قلبی و… را تشخیص داد. انواع مختلفی از تست اکو بنا بر نیاز و شرایط پزشکی بیمار وجود دارند. اکو قلب جزئیات بیشتر و کامل تری از وضعیت قلب در اختیار پزشک قرار می دهد. با استفاده از دستگاه اکوکاردیوگراف، پزشک می تواند وضعیت دریچه ها، سرخرگ ها و دیواره های قلب، عملکرد پمپاژ قلب را به خوبی مشاهده کند و تشخیص دقیق تری در مورد نوع بیماری فرد داشته باشد. در کنار اکو قلب ممکن است پزشک سونوگرافی داپلر را جهت ارزیابی جریان خون در دریچه های قلب نیز درخواست کند.

انواع اکو قلبی

انواع مختلفی از اکوکاردیوگرافی وجود دارد. هر کدام مزایای منحصر به فردی در تشخیص و مدیریت بیماری قلبی ارائه می دهند. از جمله:

  • اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک
  • اکوکاردیوگرافی ترانس مری
  • اکوکاردیوگرام استرس ( تست ورزش )
اکو قلب در منزل
انجام اکو قلب در منزل توسط پزشک متخصص قلب

تفاوت نوار قلب و اکو قلب

نوار قلب و اکو قلب در منزل یا مراکز درمانی، هر دو آزمایش های پزشکی غیر تهاجمی هستند که سلامت قلب را بررسی می کنند. با این حال، بین نوار قلب و اکو قلب تفاوت هایی به شرح زیر وجود دارد:

  • نوع بررسی وضعیت قلب

نوار قلب سیستم الکتریکی قلب را اندازه گیری می کند، در حالی که اکو وضعیت ساختاری و عملکرد قلب شما را بررسی می کند. در کل نوار قلب وضعیت الکتریکی قلب را بررسی می‌ کند ولی اکو وضعیت مکانیکی قلب را مورد بررسی قرار می دهد.

  • نحوه انجام تست قلب

در نوارقلب، پزشک یا تکنسین، الکترود کوچک را بر روی نقاط مختلف دیواره قفسه سینه وصل می کند. سیم ها معمولاً به دستگاه الکتروکاردیوگراف متصل می شوند. پد های چسبنده فعالیت قلب را به صورت الکتریکی ثبت می کنند و آن را بر روی نمودار تفسیر می کنند. در اکوکاردیوگرام، پزشک ژل اولتراسوند را روی دیواره قفسه سینه پخش می کند. پس از آن، پروب های اولتراسوند روی قفسه سینه قرار می گیرند تا از ساختار قلب و دریچه های قلب تصویربرداری شود.

  • زمان انجام آزمایش قلب

زمان انجام آزمایش نوار قلب و اکو قلب در منزل متفاوت است. نوار قلب، فقط 5 دقیقه طول می کشد. در حالیکه برای انجام اکو قلب حدود 15 تا 20 دقیقه زمان لازم است. 

  • مقرون به صرفه و در دسترس بودن

نوار قلب و اکو قلب در منزل یا کلینیک، جزو آزمایش های قلبی غیر تهاجمی محسوب می شوند که هنگام انجام آن ها فرد هیچ دردی احساس نمی کند. با این حال اکو نسبت به نوار قلب کمتر انجام می شود. زیرا نوار قلب، کم هزینه و مقرون به صرفه تر است. پزشکان معمولا آزمایش نوار قلب را برای همه کسانی که علائم بیماری قلبی دارند، پیشنهاد می کنند. اگر شرایط خاصی یا مشکوکی مشاهده شود یا بیماری قلبی به صورت ژنتیکی در خانواده فرد وجود داشته باشد، در این صورت پزشک اکو قلب را درخواست می کند تا علت دقیق بیماری قلبی مشخص شود. 

مزایای انجام آزمایش نوار قلب در منزل

انجام نوار قلب و اکو قلب در منزل مزایای زیادی برای بیمار و خانواده او به همراه دارد. در زیر به برخی از مهمترین مزایای انجام نوار قلب در منزل اشاره شده است:

  • تست سلامت قلب با استفاده از این روش به راحتی انجام می شود.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه های رفت و آمد از دیگر مزایا انجام نوار قلب در منزل است.
  • نوار قلب بیمار به صورت تخصصی و با دقت بیشتری انجام می شود.
  • خطر ابتلا عفونت بیمارستانی و دیگر بیماری ها کاهش می یابد.
  • انجام نوار قلب در منزل مانند فیزیوتراپی در منزل، گزینه خوبی برای افراد مسن بیمار است که حرکت و جابجایی آن ها دشوار می باشد.
  • بیمار می تواند بدون استرس و اضطراب و در محیط امن خانه با آرامش بیشترین پروسه درمانی خود را طی کند.
مزایای نوار قلب در منزل
تست قلب در منزل توسط دکتر قلب

هزینه نوار قلب در منزل

هزینه نوار قلب و اکو قلب در منزل مانند تزریقات در منزل، سرم تراپی در منزل یا دریافت هرگونه خدمات پزشکی و درمانی دیگر؛ به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد و به طور دقیق نمی توان یک نرخ نهایی برای این منظور در نظر گرفت. دوری مسافت، هزینه رفت و آمد، تخصص پزشک، دستگاه مورد استفاده و… همگی از جمله عواملی هستند که در تعیین هزینه نهایی نوار قلب تاثیر گذار می باشند. 

انجام نوار قلب در منزل تهران

انجام نوار قلب در منزل تهران و دیگر شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری دارد، زیرا مسیر رفت و آمد به مراکز درمانی طولانی تر است. علاوه بر این ترافیک و آلودگی هوا یک عامل تهدید کننده سلامتی برای بیماران قلبی  در شهر های بزرگ است. بنابراین بهتر است با یک مرکز خدمات پرستاری قابل اطمینان و متخصص مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان جهت انجام نوار قلب و اکو قلب در منزل تماس بگیرید تا بتوانید از خدمات کادر حرفه ای پزشکان و پرستاران این مجموعه بهره مند شوید. جهت مشاوره و آگاهی از خدمات این مرکز می توانید از طریق پیج اینستاگرام تهران درمان با ما در ارتباط باشید و یا با شماره تلفن های موجود در (صفحه تماس با ما) سایت، تماس حاصل نمایید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content