مراقب بیمار در منزل

مراقبت از بیمار، سالمند یا هر فرد دیگری که به دلیل شرایط سنی یا جسمی نیاز به حمایت های بهداشتی و سلامتی دارد، باید توسط یک پرستار یا دیگر مراقبان بهداشتی انجام شود. از همین رو پرستار سالمند یا بیمار باید تخصص کافی و لازم را در مورد ارائه بهترین روش ها برای مراقبت از فرد تحت حمایت داشته باشد تا روند بهبودی و کیفیت زندگی این افراد بالاتر رفته و نه تنها فرد مددجو بلکه سایر اعضای خانواده نیز آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند. بهترین اقدام برای دستیابی به چنین اهدافی تماس با مراکز خدمات پرستاری مجرب و قابل اطمینان مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان می باشد شما می توانید بهترین مراقب بیمار یا سالمند را از طریق تماس با این مجموعه در کنار خود داشته باشید. این مقاله با هدف بررسی وظایف مراقب بیمار در منزل و مزایای آن نگارش شده است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

مراقب بیمار

مراقب بیمار علاوه بر ارائه خدمات پزشکی مورد نیاز فرد و آموزش های لازم را جهت مدیریت بهتر سلامتی خود ارائه می دهد این مراقبت ها باعث می شوند تا نیاز به خدمات پزشکی به مرور زمان کمتر شده و نتایج سلامتی بهتر و بیشتر حاصل شود. پرستار بیمار یا سالمند باید روشهای  تعامل و ارتباط با بیمار را به خوبی بداند و بتواند درک خوبی از شرایط روحی و جسمی فرد تحت مراقبت داشته باشد. پرستار بیمار یا سالمند باید به خوبی با خانواده بیمار در مورد شرایط چالش انگیز و سایر وضعیت های پزشکی فرد تحت مراقبت صحبت کند. اولویت های بیمار و برنامه های مراقبتی را برای آن‌ها شرح دهد تا حتی در صورت عدم حضور او فرد بتواند همچنان به خدمات مراقبتی دسترسی داشته باشد.

مراقب بیمار

مراقب بیمار سالمند

مراقب بیمار سالمند در منزل از حساسیت های بیشتری برخوردار است، زیرا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید مرتب علائم حیاتی فرد را چک کند، داروها را سر وقت بدهد، مسائل شخصی، بهداشتی و تغذیه ای سالمند را به درستی مدیریت کند.  اگر بیماری سالمند به گونه‌ای باشد که توانایی حرکت نداشته و یا مرتب باید در تخت استراحت کند، جابجایی بیمار و مراقبت از او جهت پیشگیری از زخم بستر نیز به وظایف پرستار روزانه اضافه خواهد شد.

وظایف مراقب بیمار در منزل

در کنار تمام توانایی ها، مهارت و تجربه ای که یک مراقب بیمار در منزل باید داشته باشد، باید وظایف مراقبتی بیمار را به شرح زیر انجام دهد:

نیازهای پزشکی را ارزیابی کند: بررسی سلامت مددجویان یک مسئولیت مهم مراقبتی است. پیگیری قرار ملاقات های پزشکی، مدیریت داروها و شرایط مزمن یا ارزیابی سطح درد همگی  جز وظایف پرستار یا مراقب هستند.

یک برنامه مراقبتی تهیه کند: تهیه یک برنامه مراقبتی  بر اساس نیازها و اهداف سلامتی باعث می شود تا در صورت نیاز خدمات سلامتی و پزشکی بیشتر ارائه شود. 

 نیازهای اساسی بیماررا  تامین نماید: مشکلات حافظه و تحرک می تواند حتی نیازهای اساسی مانند غذا خوردن، حمام کردن، نظافت و توالت را دشوار کند. کمک به انجام همه این نیاز ها از دیگر وظایف پرستار است.

به نیاز های روحی و عاطفی فرد توجه کند: احساس تنهایی در بیماران می تواند منجر به عواقب جدی سلامتی از جمله افسردگی شود. یک مراقب باید فرصت هایی برای ارتباط روحی و عاطفی با بیمار ایجاد کند.

مدیریت داروها را به درستی انجام دهد: پیگیری لیست داروها، آشنایی با تداخلات دارویی و مصرف دوزهای تجویز شده در زمان مناسب باید به درستی مدیریت شوند.

 برنامه مراقبتی خود را به طور منظم ارزیابی کند: از آنجایی که شرایط بیمار ممکن است تغییر کند، برنامه مراقبت باید تعدیل شده و به طور منظم مرور شود تا بیمار دچار مشکل نشود.

به برنامه غذایی بیمار توجه نماید: تهیه مواد غذایی سالم باعث میشود تا بیمار بتواند از مزایای آن در جهت بهبودی خود بهره ببرد.

به  انتقال و تحرک بیمار کمک نماید: ممکن است فرد بیمار در جابجایی مشکل داشته باشد. یک مراقب خوب باید اقدامات ایمنی برای حرکت و جابجایی او در نظر بگیرد.

وظایف مراقب بیمار در منزل

مزایای استخدام مراقب بیمار در منزل

استخدام پرستار برای مراقبت از بیمار بعد از عمل جراحی یا هر بیمار با شرایط دیگر مزایای زیر را به همراه دارد: 

  • کمک به آرامش روحی و ذهنی بیمار
  • آرامش بیشتر اعضای خانواده
  • تقویت عزت نفس بیمار و کمک به استقلال بیشتر او
  • صرفه جویی در وقت و هزینه ها
  • عدم تردد در مسیرهای شلوغ و آلوده شهری
  • ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی بیشتر و بهتر

مزایای استخدام مراقب بیمار در منزل

خدمات اعزام مراقب بیمار

خدمات اعزام مراقب بیمار شامل دسته‌بندی‌های زیر می‌باشد که بسته به شرایط و محل نگهداری از بیمار متفاوت هستند.

  1. اعزام مراقب بیمار، بهیار، کمک بهیار و یا مراقب به منزل یا بیمارستان مورد نظر شما جهت ارائه کلیه خدمات پرستاری به بیمار شما
  2. اعزام مراقب بیمار جهت پرستاری از سالمند در منزل
  3. اعزام مراقب بیمار جهت پرستاری از کودک در منزل
  4. اعزام مراقب بیمار جهت تزریقات ،سرم تراپی ،پانسمان ،ساکشن و… درمنزل
  5. اعزام پزشک عمومی و پزشک متخصص جهت ویزیت از بیمار در منزل
  6. ارائه کلیه خدمات پاراکلینیکی در منزل (فیزیوتراپی،گفتاردرمانی، نمونه گیری و… )

موسسه خدمات پرستاری تهران درمان با داشتن مجوز پرستاری از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای ارائه انواع خدمات پرستاری با بهترین کیفیت در خدمت شماست. اگر میخواهید از همه  مزایای مراقب بیمار در منزل بهره مند شوید، می توانید با کارشناسان زبده کادر مراقبت حرفه ای پرستاری و پزشکی آماده ارائه خدمات با کیفیت و عالی به متقاضیان است، به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content