پرستار بیمار در منزل

انسان موجودی آسیب پذیر است و مرتب در معرض خطرات و مشکلات محیطی قرار دارد. بیماری های مختلف، تصادف، آسیب های ورزشی، مشکلات روحی و روانی و بسیاری دلایل دیگر باعث می شوند تا افراد در طول زندگی خود از کودکی تا پیری به مراقبت های بهداشتی و پزشکی نیاز پیدا کنند.

از طرفی سرعت بالای زندگی در عصر کنونی باعث شده تا افراد فرصت کمتری برای رسیدگی و مراقبت از خود و دیگر اعضای خانواده داشته باشند. این موضوع زمانی به چالش تبدیل می شود که فرد در بین همه شلوغی های روزمره باید مراقبت منظم و مداوم از عزیزان بیمار خود نیز داشته باشد. به طور حتم، حضور پرستار بیمار در منزل می تواند راه حلی برای غلبه بر این چالش باشد.

برای استخدام پرستار سالمند، کودک و بیمار فقط کافیست با مراکز خدمات پرستاری قابل اعتماد و شناخته شده مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید تا از مزایای حضور مراقبان بهداشتی در منزل بهره مند شوید. این مقاله با هدف بیان اطلاعات بیشتر در مورد پرستار بیمار در منزل نگارش شده است با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

پرستار جهت نگهداری بیمار

پرستار بیمار در منزل به روش های مختلفی مراقبت های بهداشتی لازم را ارائه می دهد. در واقع مهم ترین وظایف پرستار بیمار آموزش سبک زندگی سالم و حمایت از بیمار است تا او بتواند به روال عادی زندگی بر گردد. امروزه با رشد علم پزشکی، پرستار علاوه بر مراقبت های حمایتی، وظایف تخصصی و پیچیده تری را نیز به عهده دارد که در صورت عدم دسترسی به پزشک می تواند بلافاصله اقدامات حیاتی را انجام دهد. این نه تنها به حفظ سلامت بیمار کمک می‌ کند بلکه می‌ تواند احساس آرامش و اطمینان بیشتری برای همه اعضای خانواده به همراه داشته باشد.

مراقبت ارائه شده توسط یک پرستار فراتر از ارائه داروها و پیگیری سایر روش های درمانی است. پرستاران اغلب مسئول مراقبت همه جانبه از بیماران هستند. این علاوه بر نیازهای جسمی، نیازهای روانی، فرهنگی و حتی معنوی فرد را نیز در برگیرد.

پرستار جهت نگهداری بیمار

مزایای استفاده از پرستار بیمار در منزل

دریافت مراقبت های پرستاری در صورت نیاز بیمار به پزشک، فیزیوتراپ، گفتار درمانگر و…باعث تسهیل و تسریع روند درمان خواهد شد، اما این تنها مزیت استفاده از پرستار بیمار در منزل نیست. از دیگر مزایای حضور پرستار در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی اقتصادی به همراه دارد

مراقبت پرستاری در منزل بسیار مقرون به صرفه تر از بستری طولانی مدت در بیمارستان است. در بسیاری از موارد بستری شدن در بیمارستان به دلیل اقدامات خاصی که باید توسط پرستار چندین بار در روز انجام شود، طولانی تر می شود.

بیمار در کنار مراقبت حرفه ای مورد توجه کامل خانواده قرار می گیرد

مراقبت پرستاری در منزل تنها نیازهای پزشکی  بیمار را فراهم نمی‌ کند. پرستار بیمار در منزل وقت آزاد بیشتری در اختیار سایر اعضای خانواده  قرار می دهد تا حمایت عاطفی و مراقبتی بیشتری برای کمک به بهبودی سریع فراهم کنند. همچنین اشتباهات بیمار را در هر مورد از نیازهای دارویی گرفته تا روند درمان به حداقل می رساند. هر بیماری که با مسائلی مانند افسردگی، از دست دادن حافظه، یا هر مشکل روانی دیگر سر و کار دارد، اغلب ممکن است  سهل انگاری هایی به شکل زیر داشته باشد:

  • حذف وعده های غذایی
  • حداقل علاقه به مصرف دارو
  • عدم علاقه به تمام کارهای روزمره، بهداشت شخصی و غیره

همه این موارد را می توان با انتخاب پرستار بیمار در منزل و توجه دیگر اعضای خانواده کنترل کرد.

مزایای استفاده از پرستار بیمار در منزل

بیماران در محیطی امن و راحت درمان می شوند

محدود کردن بیمار در بیمارستان می‌ تواند تأثیر منفی بر توانایی ذهنی و سلامتی او بگذارد. اقامت طولانی مدت در بیمارستان فقط می تواند نیازهای پزشکی بیمار را برآورده کند. نیازهای اجتماعی و عاطفی او کمتر مورد توجه قرار می گیرد. حضور پرستار در خانه  به بیمار کمک می کند تا در کنار تمام مراقبت های پزشکی از محبت و عشق سایر افراد خانه جهت بهبودی سریع تر بهره مند شود.

وظایف پرستار بیمار در منزل

پرستار اغلب باید به جزئیات وضعیت بیمار و واکنش او نسبت به درمان توجه دقیق دارد. اگر مشکلی پیش بیاید پرستار بیمار در منزل اولین کسی است که متوجه می شود و پس از شناسایی بیمار بلافاصله شرایط و وضعیت را به پزشک گزارش می دهد. در کل وظایف پرستار بیمار در منزل به شرح زیر است:

وظایف پرستار بیمار در منزل

مراقبت کامل از بیمار

  • پرستار بیمار در منزل از آسیب‌ و زخم های ایجاد شده مراقبت می‌ کند.
  • داروها را تجویز می‌ نماید.
  • معاینات پزشکی را به طور مکرر انجام می‌ دهد.
  • شرح حال دقیق پزشکی را ثبت می‌ کند.
  • ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌ کند.
  • آزمایش‌های تشخیصی را انجام می‌ دهد.
  • با تجهیزات پزشکی کار می‌ کند.
  • خون‌گیری انجام می دهد.
  • بانداژ را تعویض کرده و سایر وظایف مرتبط را بر عهده می‌ گیرد.

حمایت عاطفی از بیمار

پرستار علاوه بر نقش خود به عنوان یک پزشک، اغلب از بیمار و خانواده اش حمایت عاطفی می کند. این می تواند شامل اطمینان از درک و آمادگی بیمار برای درمان، گوش دادن به صحبت های بیمار و ارزیابی نیازهای جسمی، عاطفی و روانی او باشد.

پرستار اغلب به بیمار و خانواده او کمک می کند تا با دیدی مثبت و امیدوارانه روند درمان را پشت سر بگذارند. از طریق مشاوره و آموزش به آن ها سعی می شود تا گزینه‌ های درمانی جهت حمایت از سلامت و رفاه بیمار کامل توضیح داده شود.

کمک به تصمیم گیری و برنامه ریزی های دقیق مراقبتی

یک پرستار مستقیماً در فرآیند تصمیم گیری برای درمان بیماران نقش دارد. بنابراین، ضروری است که پرستار هنگام ارزیابی علائم بیمار به طور انتقادی فکر کند و مشکلات بالقوه را برای ارائه توصیه‌ های مناسب شناسایی کنند. اگرچه به طور معمول پزشکان تصمیمات درمانی نهایی را می گیرند، اما پرستاران نیز نقش مهمی در برنامه های درمانی بیمار دارند، زیرا  پرستاران معمولاً با هر بیمار بیشتر آشنا هستند، علائم و نشانه‌های آن‌ ها را به طور مداوم زیر نظر دارند. بنابراین، پرستاران باید با سایر اعضای تیم پزشکی برای ارتقای نتایج بهینه سلامت بیمار همکاری کنند.

در کل یک پرستار همه چیز از کارهای روزانه گرفته تا رژیم غذایی، دادن داروها به موقع، مشارکت اجتماعی، کمک به اقدامات پزشکی همه چیز را به عهده دارد.

رسیدگی به بیمار

  • پس از هر استفراغ، پرستار بیمار صورت و پیشانی بیمار باید با حوله آب سرد تمیز نماید.
  • دهانش با آب سرد شسته شود و پوست لب های او مرطوب نگاه داشته شود.
  • اگر بیمار تنها زندگی می نماید باید به موقع دارو مصرف کند و اضافی هم نخورد.
  • پتوهای تخت بیمار باید طوری قرار گیرد که روی او سنگینی نکند، مخصوصاً روی قسمت پا و انگشتان، تا هنگام پهلو به پهلو شدن به آن ها آسیب نرساند.
دیگران می خوانند: شستشوی گوش در منزل

هزینه پرستار بیمار در منزل

تعیین هزینه پرستار بیمار در منزل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • تعداد ساعات و زمانی که پرستار باید برای مراقبت از بیمار حضور داشته باشد
  • نوع خدماتی که بیمار باید دریافت کند
  • دوری راه، مسافت و موقعیت جغرافیایی بیمار
  • انجام وظایف اضافی مانند آشپزی، خرید، پذیرایی از مهمان و…

هزینه پرستار بیمار در منزل

پرستار بیمار در منزل تهران

استخدام پرستار بیمار در منزل برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا به دلیل دوری مسافت، شلوغی، ترافیک و… افراد به راحتی نمی توانند برای مراقبت از عزیزان خود در منزل حضور داشته باشند، به همین دلیل از مراکز خدمات پرستاری درخواست نیروی کمکی می کنند. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان یکی از شناخته شده ترین و کارآمدترین مراکز خدمات پرستاری است که تمام تلاش خود را به کار می برد تا بتواند نیازهای بیماران را زیر نظر کادر حرفه ای از پرستاران و پزشکان خود به‌ خوبی پاسخگو باشد. اگر به دنبال دریافت بهترین خدمات پرستاری و مراقبت های بهداشتی در منزل هستید، جهت آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content